Strona Główna Lista przepisów Miejsca Kilka słów W obiektywie Strona Główna Grafika O mnie Facebook Kontakt

wtorek, 4 marca 2014

Klasyczne mocno czekoladowe brownie


I znów czekoladowy wypiek. Tym razem ilość czekolady sięgnęła zenitu. Chyba oszalałam na tym punkcie i wszystko co tworzę jest właśnie z nią związane. Nic nie poradzę, bo czekolada jest moją miłością od zawsze i raczej nigdy mi się nie znudzi :). Moja propozycja na dziś to klasyka gatunku - mocno czekoladowe brownie. Ciasto warte wypróbowania, chociażby ze względu na zapach, który unosi się w całym domu. Uwielbiam! 


Składniki (na blachę 24x20 cm):


  • 3 jajka,
  • szklanka cukru,
  • 3/4 szklanki mąki,
  • 100 g masła,
  • 200 g gorzkiej czekolady (lub 100 g gorzkiej i 100 g mlecznej jeśli wolicie mniej intensywne smaki)


Wykonanie:

Masło umieszczamy w metalowej misce i roztapiamy nad kąpielą wodną. Dodajemy czekoladę i rozpuszczamy cały czas mieszając, aby się nie przypaliła. Zostawiamy do ostygnięcia. W tym czasie ucieramy dokładnie jajka, dodajemy cukru i znów ucieramy na gładką masę. Następnie dodajemy stopniowo mąki, cały czas miksując. Gdy rozpuszczona czekolada z masłem już lekko ostygnie, wlewamy ją do ciasta i mieszamy tylko do połączenia się składników. Zarobione ciasto wylewamy do formy wysmarowanej dokładnie tłuszczem. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i pieczemy ok. 15-20 min. Po tym czasie wyciągamy i studzimy. 

Gotowe!




4 komentarze: