Strona Główna Lista przepisów Miejsca Kilka słów W obiektywie Strona Główna Grafika O mnie Facebook Kontakt

czwartek, 6 marca 2014

Kilka słów o...porządku w kuchni


Utrzymanie porządku... Chyba najbardziej trudna rzecz na świecie. Szczególnie w kuchni ;) Efektywność pracy i estetyka naszych wypieków lub innych dań bardzo zależy od procesu ich wykonania. Na przykład tort wykonany w starannie uporządkowanym otoczeniu zupełnie inaczej wygląda niż ten powstały w miejscu, gdzie wszędzie widnieje rozbryzgany krem ;). A przecież wszyscy chcą, aby ich dzieła były naprawdę DZIEŁAMI SZTUKI. Wbrew nazwie bloga, dziś post zawierający kilka porad, dotyczących efektywnej pracy w kuchni. Dla mnie to chwila przemyślenia, co w moim stylu gotowania i pieczenia należy zmienić (tak tak...nazwa bloga wcale nie jest przypadkowa :P).
  1. Przed pracą starannie zaplanuj swoje działanie! 

    Zdarzało Ci się wejść do kuchni z pomysłem na super danie lub placek, jednak nie za bardzo wiedziałeś, co najpierw zrobić? Nie dopuść do tego nigdy więcej! Starannie przemyśl co chcesz zrobić, jak chcesz, aby to, co tworzysz wyglądało. Gdy będziesz trzymać się określonego planu, łatwiej zachowasz porządek pracy :).


  2. Wszystkie brudne rzeczy odkładaj w jedno określone miejsce!

    Brudna łyżka? Szklanka, która potrzebuje natychmiastowego mycia? Wszystkie te rzeczy odkładaj w jedno miejsce. Gdy będą porozrzucane po całej kuchni, naprawdę zaczną Ci przeszkadzać.


  3. Nie daj się zwariować!

    Pamietaj...Nie musisz się spieszyć. Im wolniej wykonasz swoją pracę, tym przyniesie ona lepszy efekt. Będziesz bardziej dokładny oraz zorganizowany. Poza tym pieczenie oraz gotowanie to sama przyjemność, prawda? Dlatego ciesz się chwilą :)


  4. Sporządź wcześniej listę zakupów!

    Punkt bardzo ważny. Naprawdę wiele razy zdarzało mi się biec do sklepu w trakcie robienia ciasta (na szczęście mam ukochaną "Biedronkę" za rogiem!),ponieważ zapomniałam, że w domu nie mam odpowiedniego zaopatrzenia. W kuchni zostawała rozgrzebana praca i mnóstwo bałaganu. Nie polecam.



To tylko kilka porad, które wpadły mi do głowy. Jeśli macie więcej pomysłów, piszcie i komentujcie :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz