Strona Główna Lista przepisów Miejsca Kilka słów W obiektywie Strona Główna Grafika O mnie Facebook Kontakt

poniedziałek, 24 marca 2014

Kilka słów o...obsłudze programu Inkscape #2


W ostatnim poście przybliżyłam Wam kilka głównych narzędzi programu. Mam nadzieję, że zrobiłam to w dość czytelny sposób. Dziś czas na zabawę kształtem. Tak naprawdę to jedyna technika, którą używam. Wszystkie podstawowe kształty dostosowuję do swoich własnych potrzeb :). A więc do dzieła! 




Pierwszym krokiem do stworzenia czegokolwiek jest utworzenie kształtu podstawowego. U mnie niech będzie to przykładowo koło. Z paska koloru u dołu wybieramy pożądany kolor (zawsze możemy go później zmienić). Gdy narysujemy już obiekt klikamy przycisk edycji węzłów. Naszym oczom ukazują się węzły, dzięki którym możemy dowolnie zmieniać kształt. Następnie na pasku górnym zaznaczamy "konwertuj zaznaczone obiekty w ścieżkę". 






Teraz możemy zaznaczać węzły, zmieniać ich typ i dowolnie zmieniać obiekt za pomocą narzędzi w pasku górnym.









Gdy nasz obiekt jest zaznaczony możemy zmieniać jego wypełnienie oraz kontur, decydować o tym czy ma się on znaleźć na spodzie całego obrazka lub na wierzchu. Ja się zajmę edycją wypełnienia oraz konturu. W pasku górnym wybieramy przycisk "Obiekt" , a następnie "Wypełnienie i kontur".






Pojawia się okno do edycji koloru oraz konturu. Możemy tu wybrać odpowiedni odcień dla siebie, krycie, styl konturu. 





To podstawowe kroki, aby stworzyć dowolne kształty w tym programie :). Mam nadzieję, że choć trochę pomogłam. Teraz reszta zależy tylko i wyłącznie od Was! Próbujcie, twórzcie i przede wszystkim się nie zrażajcie :).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz