Strona Główna Lista przepisów Miejsca Kilka słów W obiektywie Strona Główna Grafika O mnie Facebook Kontakt

sobota, 22 lutego 2014

Cynamonowe crumble z jabłkami i żurawiną


Ciastka, które upiekłam niedawno (przepis w poprzednim poście) zniknęły w tempie błyskawicznym. Aby zaspokoić moją nagłą potrzebę na dostarczenie organizmowi sporej dawki cukru, zdecydowałam się zrobienie crumble. To szybki i prosty deser bazujący na owocach. A wszystko to zapieczone pod słodką kruszonką. Idealnie smakuje na ciepło z lodami lub bitą śmietaną. W mojej wersji słodkie jabłka z suszoną żurawiną.


Składniki (na 2 porcje):
  • 4 jabłka,
  • opakowanie suszonej żurawiny,
  • 2 łyżeczki cukru,
Kruszonka:
  • 50 g zimnego masła,
  • pół szklanki cukru,
  • szklanka mąki,
  • łyżeczka cynamonu.
Wykonanie:

Jabłka kroimy w kosteczkę. Wkładamy do miseczki, dodajemy cukier, żurawinę i mieszamy. Przekładamy do ramekinów (należy pamiętać o pozostawieniu miejsca na kruszonkę). Masło siekamy i zagniatamy razem z cukrem, mąką i cynamonem aż utworzy się nam sypka kruszonka. Nakładamy ją na wyłożone owoce. Pieczemy ok. 20 min w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Podajemy na ciepło. 

Proste prawda? :)

1 komentarz: