Strona Główna Lista przepisów Miejsca Kilka słów W obiektywie Strona Główna Grafika O mnie Facebook Kontakt

sobota, 19 kwietnia 2014

Małe mazurki z kremem malinowym i ganache z białej czekolady


To już jutro! Nasze stoły zapełnią się świątecznymi słodkościami :). U mnie w domu wszystko już porządnie przygotowane. Meble odkurzone, podłogi umyte, wielki gar żurku ugotowany... Uwielbiam ten czas... W tym roku zostałam wytypowana przez babcię (głównego kucharza i cukiernika mojej rodziny) do przygotowania mazurka. Muszę przyznać, że nie spodziewałam się, że będę mieć tak wiele problemów z tym niby "prostym" ciastem. Skorzystałam z przepisu z tej strony, bo chciałam stworzyć coś mniej tradycyjnego :). Po małych modyfikacjach w końcu się udało. Przedstawiam Wam malutką wersję świątecznego wypieku (duża chłodzi się w lodówce :P). Mam nadzieję, że przypadnie Wam do gustu!



Składniki na ciasto:


  • szklanka mąki,
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej,
  • pół szklanki cukru pudru,
  • 1 jajko,
  • 125 g masła,
  • szczypta soli.


Składniki na malinowy krem:

  • 300 g malin (zmiksowanych na gładki mus),
  • 2 żółtka,
  • pół szklanki cukru,
  • łyżka mąki ziemniaczanej,
  • 2 łyżki masła.

Składniki na ganache:


  • szklanka śmietany kremówki,
  • 2 tabliczki białej czekolady.


Wykonanie:

Składniki na kruche ciasto umieszczamy w misce i sprawnie zagniatamy. Umieszczamy w lodówce na ok. godzinę. Następnie wykładamy je do formy (ja użyłam jednej dużej tortownicy i kilku małych). Wstawiamy do nagrzanego piekarnika do temp. 200 stopni i pieczemy ok. 15 min. 



Mus z malin, żółtka, cukier i mąkę ziemniaczaną umieszczamy w garnuszku i dokładnie roztrzepujemy. Wstawiamy na mały ogień i doprowadzamy do wrzenia cały czas mieszając. Gdy krem zgęstnieje zdejmujemy z ognia i dodajemy 2 łyżki masła. Mieszamy do rozpuszczenia a następnie studzimy i chłodzimy w lodówce.



Śmietanę umieszczamy w garnuszku i lekko podgrzewamy. Topimy w niej czekoladę. Chłodzimy podobnie jak krem malinowy. Następnie ubijamy na puszystą masę.


Gdy kruche ciasto ostygnie a kremy się schłodzą, możemy przełożyć nimi naszego mazurka. Najpierw wykładamy krem z malinowy a następnie ganache. Chłodzimy przynajmniej godzinę.

Gotowe!




2 komentarze: