Strona Główna Lista przepisów Miejsca Kilka słów W obiektywie Strona Główna Grafika O mnie Facebook Kontakt

sobota, 25 stycznia 2014

Tarta z jabłkami i budyniem - na początek


I w końcu się pojawił...Pierwszy post :) A w nim tarta z jabłkami i budyniem. Mam nadzieję, że będzie Wam smakować tak samo jak mi.



Składniki na kruche ciasto:
  • 250 g zimnego masła,
  • 2,5 szklanki mąki,
  • 1/3 szklanki + łyżka cukru  cukru,
  • 1 małe jajko + 1 małe żółtko,
  • łyżka zimnej wody (wg uznania).

Dodatkowo:
  • 5 dużych jabłek,
  • cukier,
  • 1,5 łyżki wody,
  • cynamon,
  • budyń waniliowy (przygotowany wcześniej wg przepisu na opakowaniu).

Przygotowanie:

Masło siekamy i ugniatamy razem z przesianą mąką, cukrem i jajkiem. Gdyby masa trudno się rozgniatała dodajemy wodę. Dzielimy ciasto na pół, formujemy 2 kule, zawijamy w folię aluminiową i umieszczamy w lodówce na co najmniej pół godziny. 

Gdy ciasto się chłodzi obieramy jabłka, wsadzamy do garnka, posypujemy cukrem, wlewamy 1,5 łyżki wody i dusimy przez chwilę.

Schłodzone ciasto wyjmujemy z lodówki i wykładamy nim formę do tarty. Nakładamy jabłka, posypujemy cynamonem. Następnie równomiernie smarujemy budyniem. Pozostałą część ciasta trzemy na tarce lub odrywamy po kawałku tworząc kruszonkę. 

Wstawiamy ciasto do piekarnika nagrzanego do 180 stopni Celsjusza. Pieczemy ok. 35 min. 

Tartę ostudzić i wsadzić do lodówki najlepiej na całą noc, żeby ciasto zmiękło. 

Smacznego!


2 komentarze:

  1. To będzie moja pierwsza w życiu tarta. Piekę na Święta, a co mi tam! ;) Oby była równie smaczna, jak atrakcyjna wizualnie ; ) ; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że smakowała :) Pozdrawiam ciepło!

      Usuń